Casa Copiilor
Casa Copiilor, locul unde începe educarea simțurilor
*poză cu titlu informativ.
Casa Copiilor sau clasa preşcolară Montessori a copiilor cu vârsta între 3 și 6 ani, este o ‘sufragerie’ pentru copii unde aceștia îşi aleg activităţile dintre materialele auto-corectoare care se află pe rafturile deschise ce permit copiilor să înveţe prin propriile simţuri.
Astfel, mediul preşcolar unifică funcţionarea psiho-socială, fizică şi academică a copilului, sarcina lui fiind de a oferi copiilor o fundaţie care include:
- o atitudine pozitivă vizavi de şcoală,
- încredere interioară şi un simţ al ordinii,
- mândrie pentru mediul fizic,
- curiozitate permanentă,
- obiceiul de a se concentra,
- obiceiuri precum a avea iniţiativă şi a insista,
- abilitatea de a lua decizii,
- auto-disciplină şi
- un simţ al responsabilităţii faţă de ceilalţi membri ai clasei, şcolii şi comunităţii.
Ba mai mult, această fundaţie le va permite să dobândească cunoştinţe şi aptitudini mai specializate pe parcursul carierei lor şcolare.
Grupa mixtă sau realitatea socială
Grupa este compusă din copii de varste diferite, între 3 și 6 ani, aceasta componenta fiind mai apropiată de mediul social obisnuit, din familie, din societate, unde comunitatea este formată din persoane de vârste diferite, stimulând învațarea pentru că cei mai mici văd ceea ce realizează cei mari și sunt atrași spre activităti mai complexe; cei mari capată responsabilitatea de a arăta o activitate bine facută, de a ajuta sau de a exersa împreună cu cei mai mici. Astfel:
- Este încurajată cooperarea, întrajutorarea.
- Activitățile nu vizează recompense sau pedepse! Sunt evitate competiția și sancțiunile pozitive sau negative, acestea fiind piedici în educația copilului, în asumarea libertății și a responsabilității pentru propria dezvoltare, în formarea motivației interioare și a caracterului.
- Accesibilitate, libertate
- mobilierul are dimensiuni mici astfel încât copilul poate ajunge la orice material cu care dorește să lucreze
- are libertate de mișcare și de alegere a activității
- copilului nu i se impune o anumită activitate, ci are libertatea de a alege cu ce lucrează și cât timp lucrează, fiind coordonat și supravegheat de educatoare
- Se lucrează individual, sau în grupuri mici
*poza este cu titlu informativ.